חיסולים בסוריה ובלבנון | סיכום חדשות השבת

    אתר קול חי No Comments on חיסולים בסוריה ובלבנון | סיכום חדשות השבת

    חדשות השבת: בכיר במשמרות המהפכה חוסל בדמשק • אזעקות הופעלו בחיפה – בגלל שיגור מיירט לגבול לבנון • נתניהו וביידן שוחחו. הבית הלבן: "הקמת מדינה לפלסטינים "אינה דבר בלתי אפשרי" בזמן כהונת נתניהו •

    גבול סוריה צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיכום חדשות השבת:

    הבוקר חוסל בדמשק, בתקיפה שיוחסה לישראל, בכיר משמרות המהפכה – צאדק אמידזאדה, קצין איראני בכיר המקביל לדרגת תא״ל. שימש כאחראי המודיעין הראשי באחד מגייסות כוח קודס של משמרות המהפכה – באותה דרגה של סיד רזי מוסאווי שחוסל גם הוא בסוריה בתקיפה שיוחסה לישראל במהלך המלחמה. אמידזאדה עסק בהכוונה מודיעינית, בדיוק ובהעמקה של פעולות טרור משטח סוריה.

    לבנון: 2 אנשי חמאס חוסלו בתקיפת רכב בידי כטב"ם ישראלי בין העיריות ברג' א-שמאלי ואל-באזוריה שבאזור צור.

    לאורך השבת הופעלו מספר אזעקות בצפון, בין היתר בחיפה שם האזעקה הופעלה בשל מיירט ששוגר מהעיר לעבר מטרה בגבול לבנון. אזעקות הופעלו גם בקריית שמונה והסביבה בשל חשד לחדירת כלי טיס עוין. בעוטף עזה והדרום השקט נשמר במהלך השבת.

    שר הביטחון יואב גלנט בגבול הצפון, אמש: "חיזבאללה מפסיד בקרב הטקטי, אם לא יכבד את הזכות של תושבי הצפון לחיות בביטחון – נשיג אותה בכוח". גלנט שב והדגיש כי ייתכן שהמערכה הצבאית בצפון תורחב, אם לא יושג הסדר מדיני שיאפשר את שינוי המצב הביטחוני.

    סגן מזכ"ל חיזבאללה: נכונות גבוהה להדוף כל תוקפנות ישראלית נגד לבנון, נערכים לאפשרות של תוקפנות שיש לה התחלה ואין לה סוף.

    דיווח בעיתון הלבנוני אל-ג'ומהוריה: שגריר של מדינה אירופית גדולה העביר אזהרה לרשויות בלבנון – "המלחמה מתקרבת ללבנון. יש חשש גובר מכך שהמצב יצא משליטה. ההתערבות של ארה"ב וצרפת מנעה את התרחבות המלחמה בלבנון. זה לא סוד שוושינגטון הפעילה לחץ גדול על ישראל וחייבה אותה לא לפתוח במלחמה".

    אחרי נתק של חודש – נתניהו וביידן שוחחו בטלפון בליל שבת, על "ההתפתחויות בעזה". גורם ישראלי: "השיחה בין ביידן לנתניהו היתה טובה ונמשכה 40 דקות". ראש הממשלה סקר את פעילות ישראל ברצועת עזה וחזר על יעדי המלחמה, לרבות השבת 136 החטופים.

    ג'ון קירבי, דובר הבית הלבן, על שיחת ביידן-נתניהו: "שני המנהיגים דנו על האפשרויות להבטיח את שחרור החטופים שמוחזקים בידי חמאס, על המצב בעזה והמעבר לשלב המבצעים המדויקים שיאפשרו להגדיל את הסיוע ההומניטרי לרצועה. הנשיא בירך על ההחלטה של ישראל לאפשר משלוחי קמח דרך נמל אשדוד, בעוד הצוותים פועלים לאפשרות להעביר משלוחים דרך הים ישירות לעזה. לדברי קירבי, ביידן דיבר עם נתניהו על התפתחויות שיאפשרו לרשות הפלסטינית לשלם משכורות ועל האחריות של ישראל לצמצם פגיעה באזרחים חפים מפשע. הנשיא האמריקני דיבר על חזונו לשלום בר-קיימא ועל פתרון שתי המדינות תוך הבטחת ביטחונה של ישראל".

    נשיא ארה"ב ג'ו ביידן לאחר שיחתו עם נתניהו: הקמת מדינה עצמאית לפלסטינים "אינה דבר בלתי אפשרי" בזמן כהונת נתניהו.

    דיווח ב-CNN: ראש הממשלה נתניהו אמר לנשיא ארה"ב ביידן במהלך שיחתם אמש כי הוא לא פוסל רעיון של הקמת מדינה פלסטינית. נתניהו הכחיש את הדיווח.

    אלי, אביו של עידן שתיוי בן ה-28 מפתח תקווה שמוחזק בשבי חמאס כבר 106 ימים, שבת רעב מחוץ לביתו של ראש הממשלה נתניהו בקיסריה.

    בפעם השישית בעשרת הימים האחרונים: ארה"ב תקפה אמש טילים נגד ספינות של החות'ים בתימן. פיקוד המרכז של ארה"ב: "ארה"ב ביצעה תקיפות של שלושה טילים נגד ספינות של החות'ים בתימן, שכוונו לים האדום והיו מוכנים לשיגור".

    כמה רקטות שוגרו הצהריים לעבר בסיס עין אל-אסד של כוחות צבא ארה"ב בעיראק.

    הלחימה בעזה: לוחמי צוות הקרב החטיבתי 7 פשטו על מתחם צבאי בח'אן יונס, ובו איתרו והשמידו שישה משגרי טילים, שבהם היו רקטות מוכנות לשיגור. בנוסף, איתרו הלוחמים פיר תת-קרקעי ומטעני חבלה במרחב. במהלך הפעילות, זיהו הכוחות שני חמושים שאיימו על הכוחות והכווינו כלי טיס של חיל האוויר שחיסל את המחבלים. כך עדכן דובר צה"ל.

    בעזה מדווחים שישראל פיזרה באזור רפיח כרוזים עם תמונותיהם ושמותיהם בערבית של 69 חטופים, בצירוף קריאה לתושבים: "רוצה לחזור הביתה? אנא מסור פרטים אם אתה מזהה אחד מהם".



    0 תגובות